۷ روش نوشتن عنوان جذاب ایمیل

۷ روش نوشتن عنوان جذاب ایمیل


با گذشت 40 سال از بازاریابی از طریق ایمیل همچنان از این مورد در بازاریابی استفاده می شود. مهمترین مزیت ایمیل مارکتینگ هزینه اولیه اندک و نرخ بازگشت سرمایه بالا است که در کنار روش های دیگر بازاریابی دیجیتال در زمینه گردشگری استفاده می شود. در این مقاله روش های جدیدی برای بالا بردن نرخ باز شدن این ایمیل ها و همچنین افزایش تاثیر گذاری آنها را بررسی کرده ایم. عنوان ایمیل بسیار مهم است چرا که مخاطب شما فقط در عرض 5 ثانیه از روی عنوان ایمیل شما تصمیم می گیرد که آن را باز کند یا آن را حذف کند. پس در ادامه با ما همراه باشید تا روش های نوشتن عنوان مناسب و جذاب برای تاثیر گذاری روی مخاطب را بررسی کنیم.

1- عنوان ایمیل را تا حد ممکن کوتاه بنویسید.

حدود 53 تا 80 درصد ایمیل ها در گوشی های هوشمند باز شده و خوانده می شوند و عنوان های طولانی در این گوشی ها خوانایی کمتری داشته و جذابیت خود را از دست می دهند. حتی این امکان نیز وجود دارد که اگر عنوان ایمیل شما طولانی باشد ممکن است بخشی از آن را کاربر اصلا نبیند. این در حالی است که مخاطبان کمتری علاقه مند به باز کردن ایمیل هایی با عناوین ناقص و نامفهوم هستند. حداکثر تعداد کاراکتری که باید برای عنوان یک ایمیل استفاده کنید نباید بیشتر از 50 کاراکتر باشد. عنوان ایمیل باید معنا و مفهوم ایمیل را در کمترین زمان ممکن به مخاطب منتقل کند.

2- از افعال امر و نهی استفاده کنید.

برای استفاده از این روش حتما باید تجربه کافی در عنوان نویسی را داشته باشید. چذا که اندکی اشتباه در استفاده از اینگونه کلمات ممکن است تاثیری منفی روی مخاطب بگذارد. دستور زدایی در استفاده از این جملات مهمترین مورد می باشد. نباید مخاطب این حس را داشته باشد که شما او را مجبور به به کاری می کنید. به عنوان مثال اگر کار شما سفرهای گردشگری است باید در عنوان ایمیل تان به جای جملاتی مانند (این سفرها را حتما باید بروید) از جمله ای مانند (این سفرها را از دست ندهید) استفاده کنید. استفاده از این گونه افعال حس هیجان را در خواننده بر می انگیزد، به شرطی که هیچ اجباری در جملات نباشد، چرا که تاثیر منفی روی مخاطب می گذارد. برای این کار از افعالی استفاده کنید که حس خیرخواهی شما را به خواننده منتقل کند.

3- از مخاطب سوال بپرسید.

سوالاتی که دارای جواب بله و خیر هستند تاثر خوبی روی مخاطب گذاشته و باعث براقرای ارتباط بین متن و مخاطب می شود.

4- استفاده از اعداد در ابتدای جمله

استفاده از اعداد در عنوان ایمیل ها کارایی خوبی دارد. برای این کار نباید عدد را به حروف نوشت، چرا که حروف بزرگ، علاوه بر این که باعث طولانی شدن عنوان ایمبل می شود، در ذهن مخاطب هم این تصویر را ایجاد می کند که یک متن طولانی در انتظار اوست. همه این دلایل باعث می شود که شانس باز شدن ایمیل شما از طرف مخاطب کاهش پیدا کند. استفاده از اعدادی که پیشینه ذهنی خوبی دارند پیشنهاد می شود. اعدادی مانند 5 و 7 از پیشینه و شکل ظاهری خوبی برخوردار هستند. به عنوان مثال اگر فروشنده لوازم سفر هستید برای جذابیت بیشتر می توانید از جملاتی مانند (5 وسیله حیاتی سفر که باید همراهتان باشد) استفاده کنید.

5- عنوان را صمیمانه بنویسید.


استفاده از ادبیات صمیمانه در عنوان ایمیل باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطب شده و احتمال باز شدن ایمیل شما را افزایش می دهد. دقت کنید که نباید به صورت محاوره ای بنویسید. یعنی نباید به گونه ای که صحبت می کنید در عنوان ایمیل هم همانطور بنویسید. این یک اشتباه بزرگ است که به اعتبار شما و برند تان ضربه بزرگی می زند. عنوان نوشته شده باید برای چشم مخاطب صمیمانه بوده و برای مغز او محاوره ای باشد. 

6- از جملاتی استفاده کنید که مشهور و معروف هستند.

برای افزایش جذابیت عنوان ایمیل و همچنین نوستالژی سازی ، از کلماتی استفاده کنید که قبلا در ذهن مخاطب نقش بسته است. برای این کار می توانید برای محصول یا خدمات خود از صفتی استفاده کنید که خاطره ساز بوده است. مثلا می توانید یکی از مقاصد گردشگری خود را که به مخاطب پیشنهاد می کنید با صفتی مانند (سرزمین عجایب) نام گذاری کنید. در این مورد باید دقت کنید که صفت انتخاب شده باید  با ماهیت محصول یا خدمات سازگاری داشته باشد.

7-  عنوان ایمیل را شخصی سازی کنید.

شخصی‌سازی یکی از امکانات پیش‌فرض سرویس‌های ایمیل مارکتینگ است. برای این کار می‌توانید نام مخاطب را با ترکیب کلماتی دوستانه مانند (عزیز)در عنوان ایمیل استفاده کنید تا تاثیر شگفت انگیز آن را ببینید. افراد از دیدن نام خود در ایمیل ها حس خوبی پیدا می کنند و باعث می شود مخاطب حس کند که این ایمیل مخصوص او است. در این مورد بهتر است از نام کوچک فرد به جای نام خانوادگی استفاده شود. به این دلیل که حس صمیمیت را بالا برده و تاثیر بیشتری روی مخاطب می گذارد.